Beskrivning av projekt

Kund: Predire Testcenter
Uppdrag: Hemsida och reklamfilm

Bakgrund
”To predict” är latin och betyder att förutse. Och det, att förutse, är precis vad företaget Predire Testcenter gör. De testar och verifierar produkter inom affärssegment som exempelvis fordon, flyg, energi, elektronik och medicinsk industri för att kort och gott försäkra kunder om att deras produkter håller vad de lovar och uppfyller de krav och föreskrifter som finns i branschen. Predire har i dag sin bas i Sölvesborg, men finns även etablerade i Göteborg, Tyskland och inte minst kinesiska Shanghai.

Utmaning
Hur får vi fram vad Predire Testcenter gör, vilka typer av tester de utför, vilken deras målgrupp är och vad värdet är för kunden på ett enkelt sätt?

Resultat

Hemsida
Första steget i arbetet blev att ta fram en helt ny hemsida med nytt innehåll i form av copy, bilder och rörligt material. Här finns det tydligt upplagt vad för typer av tester Predire utför och vad det finns för värde av respektive test. Bilderna på hemsidan genomsyras av ett blåtonat bildmanér för att få en sammanhängande känsla som utstrålar seriositet och kvalitet. Hemsidan finns på såväl svenska som engelska, tyska och kinesiska.

http://predire-testcenter.se

Rörligt
För att förtydliga de olika testerna ytterligare har vi även producerat filmer som visar sekvenser av de tjänster som Predire erbjuder i dag: system- och komponenttester, materialtester, emissionstester, verifiering och analys, fordonstester, fälttester och kundanpassade tester. Även det rörliga materialet är framtaget i samma bildmanér som bilderna på hemsidan.

 

Reklamfilm
Var hittar vi då målgruppen? I samråd med Predire kom vi fram till att många potentiella kunder rör sig på flygplatser – kanske speciellt på Landvetter i Göteborg, staden där Predire dessutom har sin solsimuleringshall. Utifrån det tidigare arbetet har vi därför skrivit manus och producerat en cirka en minut lång reklamfilm som ska visas i olika sammanhang – men framför allt på flygplatsen där målgruppen finns. Precis som när det kommer till hemsidan och de andra filmerna är syftet att visa vad Predire gör och vad värdet är för kunden. I skrivande stund är reklamfilmen fortfarande under produktion – men inom en snar framtid finns även den att beskåda.

Behind the scence under inspelning i solsimuleringshallen i Göteborg

Arbetsgrupp på Annaochanna

Strateg/CD: Anna Ingesdotter
Fotograf: Serny Pernebjer
Grafisk formgivare/fotograf: Jenny Stenberg
Copywriter: Tove Ronnebäck