Beskrivning av projekt

Lagom till att vindarna vänder och sommaren nu gör entré släpper Falkeskog ett läckert sortiment produkter. Handskalade lyxräkor, musslor, vannameiräkor och kräfstjärtar i lake. Färdiga att förgylla vilken god macka som helst eller njutas med dipp till en svalkande dryck en ljummen kväll. Sätter smak både på förrätter och huvudrätter. Smart om man vill ”lyxa” till det utan tidsödande förberedelser.

Annaochanna har under det senaste året jobbat fram ett helt nytt designkoncept med transparenta etiketter för att visa det vackra innehållet och den höga kvaliteten på produkten. När de flesta andra aktörer på marknaden talar om traditioner bygger vi vidare varumärket Falkeskog med passion och kärlek. Det engagemang som finns i Nogersund utanför Sölvesborg är mer och större än på många andra ställen. Man har både själ och hjärta i det man gör och det märks på smaken och kvaliteten.

Kund: Falkeskog
Uppdrag: Designkoncept/förpackningsdesign

Förpackningsdesignen bygger på hjärtformen som symboliserar kärlek och omtanke från hav till bord. Två räkor formar ett hjärta, två musslor formar ett hjärta och så vidare.

Den första produkten som togs fram var ” Falkeskog Handskalade Lyxräkor” och den har nu funnits i handel i cirka ett år. Med den lyckade försäljningen tog Nordqvist efterträdare konceptet vidare och nu har vi fyra liknade produkter med olika innehåll ute i butik.

Missa inte sommarens lyxfavoriter!
Fråga efter dem i din butik.