Beskrivning av projekt

1988 grundades Sölvesborgs Golfklubb. Mycket har hänt sedan dess. Bilderna ser inte längre ut som de gjorde för 30 år sedan, inte heller kläderna och matvanorna. Världen förändras hela tiden – och så även Sölvesborgs Golfklubb. Under ett års tid har vi på Annaochanna reklambyrå därför haft äran att tillsammans med golfklubben arbeta fram en ny grafisk profil.

Kund: Sölvesborgs Golfklubb
Uppdrag: Grafisk profil och logotyp

Numera är det tallkotten som ska sätta Sölvesborgs Golfklubb på kartan. En symbol för den natursköna miljön, de unika banorna och möjligheterna att spela golf året om. All year round. Den nya grafiska profilen består av en ny logotyp, slogan och grafiskt material. Mycket har hänt sedan Sölvesborgs Golfklubb bildades och i varumärkesarbetet har den 30 år långa historian samlats ihop och uppdaterats till något nytt.

Förra veckan släppte vi den nya logotypen och i dag, en vecka senare, har Sölvesborgs Golfklubb dessutom utsetts till Årets golfklubb 2018 av föreningen Golfjournalisterna. Stort grattis!

Logotypen före/efter