Beskrivning av projekt

”Ni är bäst på DET strategiska och kreativa…”

…inte på produktion av hemsidor, sa Marcus Thengius som driver företaget Circom med huvudkontor i Karlshamn, när han menade på att vi inte skulle få producera den nya hemsidan.

– Va!? sa Anna som är tävlingsinriktad sedan barnsben och dessutom en väldigt dålig förlorare.

– Du måste ge oss chansen och visa vad vi går för innan du förutsätter något sådant.

Och därmed fick vi visa vår bredd med layout, design, foto och mycket mer kring skapandet av Circoms nya hemsida.

Marcus gav oss en utmaning

Circom inledde ett samarbete med Annaochanna för ca 1,5 år sedan. Problematiken med att förklara vad en IT-leverantör erbjuder och gör är inte den enklaste. Det skiljer sig beroende på kund och bransch, men också när det kommer till vilken typ av engagemang kunden är beredd att lägga på tekniken och utvecklingen. Sanningen är nog att vi i allmänhet inte kan så mycket om IT. Någon av oss. Men utåt vill vi gärna visa upp oss som företag i framkanten vad gäller allt.

Hur säljer man in IT?

IT ska bara fungera. Men hur vet man vilka IT-företag som är de bästa eller sämsta? Vår undersökning visar att de flesta förlitar sig på kollegor som rekommenderar ett företag. Det var så vi på Annaochanna blev kund hos Circom. Ventex rekommenderade nämligen dem.

Kunderna sätter betyg

En kundenkät blev helt enkelt grunden till det material som vi jobbat fram under det senaste året: artiklar som publicerades på hemsidan och sociala medier. Circoms kunder berättar om sitt IT-samarbete med Circom och därav får andra förståelse över vad IT handlar om på vanlig svenska. Content såklart!

CircomHemsida

We make IT work – är exakt DET kunderna efterfrågar

Den nya hemsidan släpptes vecka 37 och är innehållsmässigt en vidareutveckling av den gamla. I princip har Annaochanna lyft positionsringen som blev tydlig i kundintervjuerna. Circom har en företagskultur med hög servicenivå och personligt bemötande som gillas. De får allt att fungera. Circom – We make IT work. Exakt DET som kunderna efterfrågar.

Den nya hemsidan som du hittar på www.circom.se har flera signifikanta drag som ska prägla ett växande Circom. Bara senaste åren har de växt från två till sju medarbetare och söker fler.

  • Designmässigt gröna logotyp-färgen som finns genomgående på sidan.
  • Människor i fokus – både kunder och medarbetare. För Circom gör teknik mänskligt och förståligt. Annaochanna och tagit bilder och skapat ett nytt manér som är mer personligt.
  • Hemsidan ska vara välkomnade och öppen och tydligt vända sig till både de som känner att IT är svårt och de som är mer bevandrade i ämnet.
  • Förtroendet, snabbheten och det trevliga bemötande som uppskattas av Circoms kunder ska kännas när man besöker www.circom.se.

Hemsidan är nu klar, och vad tycker du Marcus?

– Jag är jättenöjd med ert arbete. Jag rekommenderar verkligen er till alla mina kontakter. Ni är duktiga och kreativa kommunikatörer och arbetar genuint med både analys och genomförande. De förslag som kommer från er har förankring i verkligheten. De är inte bara vilda idéer utan väl genomsyrade av ert engagemang för mitt företag och mig som kund.