Beskrivning av projekt

Mitt kök har utsett årets bästa pepparkaka och den fina titeln tilldelades ingen mindre än vår fantastiska kund Gille! Det gör oss på Annaochanna otroligt stolta och glada. Stort grattis!

I år kan du hitta tre olika pepparkaksburkar från Gille ute i handeln – den röda burken med små klassiska hjärtan, den gröna burken med ekologiska hjärtan och den lite beige-guldfärgade burken med stora hjärtan. Under årets som gått har ett team på Gille jobbat med att utveckla den sistnämnda. Resultatet blev ett godare, tunnare, finare och godare pepparkakshjärta som dessutom numera är bakat på rapsolja i stället för palmolja.

Kampanj på sociala medier
För att stötta försäljningen i butik och skapa kännedom om nyheten drog vi igång en provsmakarkampanj på sociala medier där konsumenten fick motivera varför just han eller hon skulle få smaka årets juligaste nyhet. Gensvaret blev enormt och till slut hade vi 100 provsmakare som alla fick en varsin pepparkaksburk att provsmaka och recensera.

”Mycket goda! Mycket kryddig och god smak – precis så som pepparkakor ska vara!” skriver en konsument på sociala medier. ”Vi är överens om högsta betyg för den mycket goda smaken, formen och funktionen.” skriver en annan.

Bäst i test 2018
Senaste recensionen kommer från Mitt kök som testat tio olika pepparkakssorter. En panel fick i ett blindtest ge sitt omdöme och sätta betyg enligt skalan M-MMMMM där ett M var underkänt och fem M var världsklass. Förutom högsta betyg och världsklass fick Gilles Stora pepparkakshjärtan dessutom titeln bäst i test.

”Ett stort, perfekt gräddat pepparkakshjärta med hål i som smakar fantastiskt gott! Pepparkakan smälter trevligt i munnen och lämnar en härlig eftersmak tack vare sina tydliga och perfekt balanserade julkryddor. Wow!” kan man läsa i omdömet från testpanelen.

Läs gärna mer om testet här: https://mittkok.expressen.se/artikel/pepparkakor-bast-i-test/?sida=9

Otroligt roligt tycker såklart vi på Annaochanna. Vi har diskuterat fram och tillbaka och kommit fram till att det nästan måste bero på marknadsföringen…

Skämt åsido. Ett stort grattis önskar vi Gille! Och till er som inte testat pepparkakshjärtat än – nu har ni ännu en anledning att göra det! Vi alla på Annaochanna kan gå i god för att ni inte kommer att bli besvikna.