Beskrivning av projekt

Från vecka 36 kan du stödja Bris genom att köpa någon av Gille konditoriprodukter. Väljer du en familjförpackning så går 3 kr från förpackningen till Bris. Den viktigaste bäraren av budskapet är givetvis on-pack (små etiketter som sitter direkt på alla förpackningar). Väljer man en mindre 6-pack går 1 kr till Bris. Men till kampanjen har säljarna som bär ut materialet även en skylt som förtydligar huvudbudskapet: Dela med dig av kakan!

Varför samarbetar BRIS med varumärket Gille?

– Vi är mycket glada över detta initiativ från Gille. Förra kampanjen blev en stor succé och drog in 335.304 kr. Bris är helt beroende av stöd från företag och allmänheten så för oss har varje krona betydelse. Vår möjlighet att hjälpa står i direkt relation till det stöd vi får, säger Helén Tibblin.

Mer står att läsa i det reportage som finns på www.gille.com. Några veckor framöver arbetar vi med Instagram och Facebook med tävlingar såsom ”Dela med dig av dina bilder” och vinn… mm.

Skärmavbild 2016-08-15 kl. 14.43.42

Nedan är en bild som bland annat kommer att användas på sociala media för att förstärka budskapet och göra det mer mänskligt.

Dela med dig av kakan_2

De kakor som ingår i kampanjen ser du här nedan.

packshot_gillebollar packshot_arraksbollar packshot_kolabollar

Hur vet man att pengarna kommer fram till Bris, hur går själva insamlingen till?

– Vi följer enkelt upp hur många kakpaket som säljs av respektive produkt under kampanjperioden. BRIS fakturerar oss sedan detta belopp och ifjol blev det så mycket som 335 304 kr vilket vi är mycket glada för, berättar Camilla Tuvesson som är ansvarig från Continental Bakeries (uppdragsgivaren för kampanjen).

Har du fler frågor om Gilles samarbete med Bris, hör gärna av dig till oss via vår konsumentkontakt eller vår Facebook. Vill du bidra med mer pengar så kan du göra det direkt via www.bris.se.

Bild nedan: Camilla Tuvesson från Continental Bakeries North Europe AB.

Camilla-Tuvesson