Beskrivning av projekt

Kund: Continental Bakeries North Europe
Varumärke: Gille
Uppdrag: Digital julkampanj

Bakgrund
En stor del av Gilles sortiment består av vinterns pepparkakshjärtan. Eftersom de står för en stor del av försäljningen är det viktigt att de exponeras och marknadsförs på ett bra sätt – i såväl butik som på digitala medier. Sortimentet består i år av Gilles Små hjärtan, Ekologiska hjärtan, pepparkaksdeg och Stora hjärtan. De sistnämnda är en ”nylansering”, de har fått en finare form, blivit tunnare, godare och är numera bakade på svensk rapsolja. Tidigare i vinter utsågs de dessutom till ”bäst i test” av Mitt kök. Det är viktigt att samtliga produkter lyfts fram, gärna på ett roligt sätt som aktiverar konsumenterna.

I år har vi därför tagit fram en digital julkampanj på På Gilles hemsida, Facebook och Instagram – Gille julkalender.

Resultat
Gille julkalender består precis som en vanlig hederlig julkalender av 24 luckor. Under varje lucka finns en tävling och varje dag utses en eller flera vinnare. Priserna varierar, men alla är på något sätt kopplade till varumärket Gille. Det kan vara allt från värdecheckar på sortimentet till Gilles egna unika termomuggar, brickor och fotbollar.

Vad gäller Gille julkalender ansvarar Annaochanna för helhetsupplägget som innebär produktion av digitala och rörliga luckor, bilder inuti luckorna, copy till tävlingsinläggen och övergripande administrering. Ett klassiskt, men ändå roligt sätt, att marknadsföra produkter i jultider.

Var med och tävla du också! Än är inte december slut. HÄR hittar du fullständiga tävlingsregler. Glöm inte att följa Gille på sociala medier för att inte missa någon tävling!

Facebook @gillesverige
Instagram @gillesverige