Beskrivning av projekt

Varumärkesplattform.

Vi på Annaochanna är mycket stolta över att få vara en av de drivande i den spännande varumärkesresa som startade under hösten 2016. Att få vara med och utveckla ett 50-årigt familjeföretag till en nationell aktör är ett av de mest spännande uppdrag man kan få.

Ska medverka till en resa upp i topp 5
Ottosson Truck AB går nu in i en ny tillväxtfas med varumärket Hyundai Forklifts i Sverige. Med målsättningen att möta efterfrågan av en helhet både vad gäller en bredd av moderna truckar och nära personlig service. En satsning som på sikt väntas ge Ottosson Truck / Hyundai en plats på topplistan över de mest efterfrågade leverantörerna i Sverige.

Processen har varit en del av integreringen av nya företag

I en gedigen research och med hjälp av workshops med medarbetare och mycket mer har en vi gemensamt hittat det ”DNA” som ska särprägla Ottosson Truck / Hyundai i framtiden. Processen har genomsyrats av sikte på framtiden och har skett med översikt från styrelsen och Hyundai Forklifts i Tyskland.

Den närmaste tiden kommer det nya tänket att testas hos befintliga kunder för att få konstruktiva inspel innan den implementeras helt.

Varumärket bygger på relevanta värden
Ottosson Truck / Hyundai – uppträder numera som ETT varumärke i Sverige och erbjuder det bästa av två världar. Sedan tidigare har Ottosson Truck AB fått toppbetyg i kundundersökningar vad gäller sitt engagemang på servicebiten. Hyundai Forklifts är i dag ett av världens snabbast växande truckvarumärken som erbjuder enorma erfarenheter från en mängd olika branscher. Det uppdaterade varumärket ”Ottosson Truck / Hyundai” kombinerar närhet och tillgänglighet till sina kunder MED moderna truckar baserade på internationell dokumenterad erfarenhet.

Uppköp av nya företag och tillväxt kräver stringent struktur
I samband med att Ottosson Truck AB fick Sverigeagenturen på Hyundai Forklifts inleddes en ny era i familjeföretaget som har sitt huvudkontor strax utanför Sölvesborg. Ägaren Anette Saleskog har med sin styrelse tagit det stora steget att utveckla sin far Sven-Eric Ottossons entreprenörsföretag sedan snart 50 år – till en nationell företeelse. Detta har bland annat gjorts med ett antal företagsuppköp men även genom organiska tillväxt som väntas fortsätta. Vissa organisationsförändringar har gjorts och utvecklingen är just nu inne i en intensiv fas.

Processen har varit en del av integreringen av nya företag
I en gedigen research och med hjälp av workshops med medarbetare och mycket mer har en vi gemensamt hittat det ”DNA” som ska särprägla Ottosson Truck / Hyundai i framtiden. Processen har genomsyrats av sikte på framtiden och har skett med översikt från styrelsen och Hyundai Forklifts i Tyskland.

Den närmaste tiden kommer det nya tänket att testas hos befintliga kunder för att få konstruktiva inspel innan den implementeras helt.

Varumärket bygger på relevanta värden
Ottosson Truck / Hyundai – uppträder numera som ETT varumärke i Sverige och erbjuder det bästa av två världar. Sedan tidigare har Ottosson Truck AB fått toppbetyg i kundundersökningar vad gäller sitt engagemang på servicebiten. Hyundai Forklifts är i dag ett av världens snabbast växande truckvarumärken som erbjuder enorma erfarenheter från en mängd olika branscher. Det uppdaterade varumärket ”Ottosson Truck / Hyundai” kombinerar närhet och tillgänglighet till sina kunder MED moderna truckar baserade på internationell dokumenterad erfarenhet.

Uppköp av nya företag och tillväxt kräver stringent struktur
I samband med att Ottosson Truck AB fick Sverigeagenturen på Hyundai Forklifts inleddes en ny era i familjeföretaget som har sitt huvudkontor strax utanför Sölvesborg. Ägaren Anette Saleskog har med sin styrelse tagit det stora steget att utveckla sin far Sven-Eric Ottossons entreprenörsföretag sedan snart 50 år – till en nationell företeelse. Detta har bland annat gjorts med ett antal företagsuppköp men även genom organiska tillväxt som väntas fortsätta. Vissa organisationsförändringar har gjorts och utvecklingen är just nu inne i en intensiv fas.

Anette Saleskog. Marknadschef